Blog

image

Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

Plan sprzątania biura dla zdrowych miejsc pracy

31 sierpnia 2020 | Najlepsze meble biurowe

Gdy powoli wracamy do pracy, każdy z nas zyskał nowe spojrzenie na rzeczy używane we wspólnych przestrzeniach. Będziemy sięgać po chusteczki czyszczące i środki dezynfekujące nawet w sytuacjach, o których nigdy wcześniej nie myśleliśmy - takich jak meble biurowe i sprzęt.

To zrozumiałe, że niechętnie wracamy do biura. Jednak wspólnymi siłami możemy sprawić, że nasze miejsca pracy będą zdrowsze i bezpieczniejsze dla wszystkich. Niezależnie od tego, czy chodzi o większe zaangażowanie w czyszczenie konserwacyjne, czy zalecaną przez CDC dezynfekcję, sprzątanie biur to nowa praktyka, którą wszyscy powinniśmy zaadaptować. Dzięki odpowiedniemu sprzętowi, solidnemu planowi i współpracy zespołowej możemy uczynić nasze miejsca pracy bezpieczniejszymi.

Ten szybki plan sprzątania biura pomoże ci zidentyfikować odpowiednie materiały do nowej codziennej rutyny, ustalić przemyślaną strategię sprzątania miejsca pracy i wdrożyć te zasady z pomocą zespołu.

Czyszczenie czy dezynfekcja?

Choć brzmi to bardzo podobnie, procesy czyszczenia i dezynfekcji różnią się na wiele sposobów. Czyszczenie ma na celu rutynowe dbanie o zdrowie i dobre samopoczucie, co obejmuje mycie powierzchni wodą z mydłem. Nie tylko skutecznie usuwa brud i kurz z powierzchni, ale może również wychwytywać zarazki i bezpiecznie je usuwać.

Z drugiej strony dezynfekcja zabija zarazki za pomocą procesów chemicznych. CDC zaleca dezynfekcję tylko wtedy, gdy istnieje ryzyko, takie jak pracownik z pozytywnym wynikiem testu na COVID-19 lub inną chorobę zakaźną. Dezynfekcja nie musi stać się częścią regularnej rutyny sprzątania.

Kierownicy biur mogą zdecydować się na jednorazową dezynfekcję przed powrotem pracowników do pracy dla spokoju ducha, a następnie ustanowić ścisłą politykę sprzątania.

Niezależnie od tego, czy wykonujesz proste czyszczenie, głębokie czyszczenie czy dezynfekcję, oto narzędzia do czyszczenia, których potrzebujesz:

  • Rękawice (lateksowe lub nitrylowe, jeśli ktoś w biurze jest uczulony na lateks)
  • Ekologiczne produkty czyszczące, takie jak spray lub chusteczki, lub odpowiednio rozcieńczony roztwór wybielacza
  • Worki na śmieci
  • Ściereczki z mikrofibry lub ręczniki papierowe
  • (do dezynfekcji) Maska oddechowa i sprzęt ochronny

Opracowanie planu sprzątania biura z myślą o bezpieczeństwie i zdrowiu

Pomyśl o typowych punktach zapalnych, które mogą przenosić bakterie i wirusy, takich jak stoły i biurka, oparcia krzeseł, włączniki światła, blaty, klamki oraz uchwyty i uchwyty szafek. Jednak krzesła biurowe wykonane z tkaniny lub siatki mogą być nieco trudniejsze do czyszczenia. Przejście na krzesła z winylowym lub skórzanym siedziskiem to coś, o czym warto pomyśleć w dłuższej perspektywie, aby biuro było zdrowsze i bezpieczniejsze.

W Arenson Office Furniture oferujemy opcje siedzeń takie jak antybakteryjny winyl, który jest dostarczany z formowaną pianką dla dodatkowego komfortu i dłuższej żywotności.

Weź również pod uwagę obszary o dużym natężeniu ruchu, takie jak recepcja, kuchnia i pokoje socjalne, łazienki, sale konferencyjne i pokoje spotkań, poczta i pokoje zasobów. Zminimalizuj liczbę punktów dotyku poprzez zastosowanie elementów sterujących i przełączników uruchamianych prostym gestem, takim jak machnięcie ręką.

Przydziel każdemu pracownikowi jego własne schowki i szafki aby przedmioty osobiste się nie pomieszały. Nie zapomnij o materiałach biurowych! Zamiast dzielić się nimi, wyposaż każdą szufladę biurka we własne zszywacze, podajniki taśmy i kubki na długopisy.

Przestrzeganie regularnego harmonogramu sprzątania to najlepszy sposób na utrzymanie higieny i bezpieczeństwa w miejscu pracy. Chociaż nie jest wymagane posiadanie ustalonego harmonogramu sprzątania, zachęcanie do codziennej praktyki sprzątania miejsc, które są często dotykane, dogłębnego czyszczenia krzeseł, okien i dywanów oraz dezynfekcji powierzchni może sprzyjać zdrowemu środowisku pracy przez cały rok.

Nie zapominaj o dystansie społecznym

Przez pierwsze kilka tygodni po powrocie do pracy zachowanie dystansu przychodzi naturalnie. Należy jednak pamiętać, że ludzie są z natury istotami społecznymi. Solidne plany komunikacyjne mogą pomóc pracownikom w powrocie do nowej normalności i nadal pamiętać o ważnych kwestiach zdrowotnych.

Oto, co pracodawcy mogą zrobić, aby wdrożyć dystans społeczny:

  • Stworzyć plan miejsc pracy. Wyznacz, które miejsca mogą być używane zgodnie ze średnią pojemnością biura.
  • Śledź, które biurka są używane częściej niż inne.
  • Korzystaj z regulowanych zasad rezerwacji. Ogranicz dostęp do rezerwacji niektórych biurek i wyraźnie pokaż, co jest, a co nie jest dostępne dla ich zespołu.
  • Rozłóż harmonogram pracy zespołu na cały tydzień lub wprowadź harmonogram alternatywny. Zapewnij pewną elastyczność, wdrażając zasady pracy zdalnej.

W tym miejscu pracownicy mogą wziąć udział w dystansowaniu społecznym:

  • Świadomość i szczerość na temat swojego zdrowia fizycznego to najlepszy sposób na ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusów.
  • Noś maskę za każdym razem, gdy dystans fizyczny nie jest możliwy, na przykład w salach konferencyjnych lub pokojach socjalnych.
  • Korzystaj z własnych zasobów. Rozważ przyniesienie osobistych akcesoriów biurowych. Akcesoria takie jak mysz komputerowa można łatwo spakować do torby i zdezynfekować.

Stworzenie planu sprzątania biura i objęcie nim wszystkich niezbędnych obszarów jest pierwszym krokiem w promowaniu zdrowszego i czystszego środowiska biurowego. Pomaga to również zapewnić pracowników, że dbasz o ich bezpieczeństwo i że są oni cenieni w firmie. Uczyń zdrowe środowisko częścią ogólnej kultury dobrego samopoczucia w firmie.


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Biurko mdd Ogi A Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Fotel Profim Sorriso 10V fotel Kup teraz

Blog

Blog