Wyobraź sobie korzyści płynące ze wspierającego środowiska pracy w biurze, gdzie wchodzisz rano wiedząc, że czeka Cię wiele wyzwań, a gdy zmierzasz do swojego stanowiska pracy, słyszysz komentarz od członka zespołu: "Daj mi znać, jeśli utkniesz, a chętnie Ci pomogę".
Uśmiechasz się. Pomyśl tylko, jak wspaniale byłoby, gdyby ten komentarz padł z ust osoby, której podlegasz, albo nawet dyrektora generalnego.
Ustawiasz biurko na najwygodniejszej wysokości, rozsiadasz się w swoim ergonomicznym fotelu i zaczynasz dzień. Twoje obowiązki wymagają dbałości o szczegóły, ale masz pewność, że inni też mają w tym swój udział.
Czy taki scenariusz to tylko pobożne życzenia, czy też może stać się rzeczywistością?
Zdjęcie: Maverick Desk Ascend Biurko z regulacją wysokości
Zacznijmy od pozytywnych elementów pomocnego biura i wspierającego środowiska pracy w biurze.
Zdjęcie: Encore & OFS
Życie nie toczy się w próżni. Firma z natury rzeczy musi wchodzić w interakcje ze sprzedawcami, klientami i jest obsadzona pracownikami, którzy doświadczają osobistych wzlotów i upadków. Ludzie są zmęczeni, chorują lub zmieniają się ich cele zawodowe. Mogą chcieć stanowisk z większą odpowiedzialnością - lub mniejszą.
Biznes ma wiele ruchomych części.
Nawet pojedynczy profesjonalista musi być na bieżąco nie tylko z podstawowymi zaletami, ale także z podatkami, wyszukiwaniem nowych klientów i utrzymywaniem zadowolenia obecnych. Firma zatrudniająca od 20 do 50 pracowników, korporacja lub uniwersytet musi zmierzyć się z jeszcze większą złożonością.
Strategie biznesowe obejmują doskonalenie rdzenia firmy, pozyskiwanie danych z finansów oraz znajomość najnowszych technologii, które można wykorzystać.
Świat zewnętrzny również jest złożony. Każda branża ma setki lub tysiące konkurentów.
Wielu z nich, choć nie wszyscy, dąży do poprawy i zdobycia nowych klientów. Era cyfrowa ułatwia klientom samodzielne poszukiwanie nowych marek i dostawców. Utrzymanie lojalności wobec marki i zadowolenia obecnych klientów jest zadaniem ciągłym.
Nawigowanie codziennych wzlotów i upadków oznacza, że czasami podejmowane są błędne decyzje, konkurenci dokonują przełomów, a niezliczone siły zewnętrzne wpływają na lokalne i międzynarodowe gospodarki.
Pomyślmy o późnym 2019 roku, kiedy firmy planowały na 2020 rok. Nikt nie miałby Covid-19 na swoim radarze. Nie możesz zaplanować każdej sytuacji awaryjnej, ale możesz utrzymać wspierające środowisko pracy biurowej w dobrych i trudnych czasach.
Postawy i zachowania dyrektora generalnego, wiceprezesa, a nawet menedżera średniego szczebla mogą decydować o tym, czy miejsce pracy jest przyjazne, czy pełne niepewności i napięć. Liderzy muszą naprawdę zrozumieć i ocenić swoje własne możliwości - a to nie jest łatwe.
Zdjęcie: OFS Obeya
Silne osobowości mogą łatwo przypisywać sobie zasługi za to, co zrobili inni; liderzy mogą podejmować złe decyzje, a ci, którzy są niepewni siebie, będą przerzucać winę na innych. Autopilot może się sprawdzać w samolotach, ale firmy nie mają takiej możliwości. Nie mogą po prostu nacisnąć przycisku z napisem "Naprzód", a następnie usiąść i się zrelaksować.
Każdy dzień jest nowy.
Jak liderzy mogą rozwijać pozytywne biuro? Zacznij od podstaw.
Upewnij się, że wizja firmy i jej misja są jasne, a następnie przekaż je zespołowi, aby zrozumiał i przestrzegał ogólnego celu i kierunku działania organizacji.
Pozytywni liderzy inwestują również w środowisko wewnętrzne i rozumieją, że zadowoleni pracownicy są kluczem do obietnicy marki.
Żadna firma, niezależnie od tego, jak duża, nie ma nieograniczonych funduszy, ale nie należy iść na skróty, jeśli chodzi o uzyskanie najbardziej efektywnego układu i umeblowania biura. Dzisiejsze modułowe stanowiska pracy i akcesoria do poczekalni pozwalają stworzyć wnętrze, w którym panuje atmosfera, a jednocześnie zachować kontrolę nad budżetem.
Zdjęcie: OFS Yelly
Liderzy wiedzą, że takie decyzje jak cięcia wydatków i alokacja zasobów są trudne. Uzyskanie porady od zaufanych osób z zewnątrz może dać tak potrzebną przestrzeń do refleksji i oceny. Oto kluczowe elementy w tworzeniu wspierającego środowiska pracy w biurze
Ludzie, którzy są lojalni wobec firmy są największym atutem każdej operacji. Stwórz system osobisty, w którym będą mogli lub byli zachęcani do przedstawienia swoich celów przy zatrudnieniu. Dokonaj oceny wydajności, ale także zorientuj się, jak radzą sobie w życiu osobistym i dokąd zmierzają zawodowo.
Twoja organizacja może być dużym uniwersytetem lub producentem, więc osobisty wkład i wszelkiego rodzaju doradztwo dla pracowników będzie dość ograniczone. Możesz jednak poinformować swój zespół o dostępnych zasobach, takich jak pobliskie ośrodki doradcze, członkostwo w siłowni lub inne możliwości, które przyniosą korzyści zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego.
Wspierające miejsca pracy nie zdarzają się tak po prostu, ale powstają dzięki dobrze zorganizowanemu biuru, ludziom, którzy starają się robić to, co najlepsze dla siebie nawzajem oraz liderom, którzy okazują taki sam szacunek, jaki sami chcieliby mieć.
Zrób krok w kierunku stworzenia wspierającego środowiska pracy w biurze i wnieś pozytywność do swojego miejsca pracy. Skonsultuj się z zespołem 2010 Office Furniture w sprawie planowania przestrzeni i umeblowania, które wydobędzie to, co najlepsze z Twoich pracowników.
Skontaktuj się z nimi w sprawie swoich potrzeb.
2010 Biuro ma prawie 50 lat łącznego doświadczenia w pracy z Southern California najbardziej zasłużonych korporacji, non-profit, uniwersytetów i wschodzących małych przedsiębiorstw.
Przeczytaj również: Ways to Make the Workplace More Kind and CaringMain
Photo: OFSResources
& Special Thanks to Respective Product Manufacturers: Encore, Maverick Desk & OFS ,