Planowanie układu biura zgodnie z potrzebami dzisiejszego miejsca pracy

image

Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

Zanim zaczniemy dyskutować i planować układy pomieszczeń biurowych, przygotujmy to, dobrze?

Budzisz się, przygotowujesz się do dnia i udajesz się do swojego biura, które jest - gdzie?

Telepraca stała się popularnym terminem ponad 20 lat temu. W ciągu ostatnich kilku lat, biura stały się bardziej zdecentralizowane, a pracownicy i freelancerzy pracowali zdalnie z domu lub przestrzeni co-workingowych.

Biuro nadal było centralnym miejscem, do którego większość pracowników udawała się podczas porannych dojazdów do pracy. I wtedy Covid-19 uderzył z nakazem pozostania w domu, który pozostawił miejsca pracy w stanie niepewności. Szacowane dwa tygodnie na pokonanie wirusa rozciągnęły się na kilka miesięcy zamknięć, a w niektórych obszarach nawet dłużej.

Dobre samopoczucie pracowników w miejscu pracy nie ograniczało się do ergonomii, ruchu czy zdrowych przekąsek. Firmy musiały zaopatrzyć się w akcesoria ochronne, aby zapewnić nowy poziom i styl bezpieczeństwa w miejscu pracy.

Zmieniło się scentralizowane środowisko pracy. Nagle, biura domowe stały się niezbędne, a otwarte kawiarnie stały się miejscami pracy. Spotkania Zoom i WebEx stały się profesjonalną metodą spotkań, przerywaną przez szczekające w tle psy i dzieci potrzebujące pomocy w lekcjach online.

Dzisiejszy układ biura prawdopodobnie zmienił się - na stałe.

Nie oznacza to jednak, że pracownicy nie będą już musieli dojeżdżać do pracy w godzinach szczytu. Oznacza to natomiast, że pracownicy biurowi mają teraz więcej możliwości wyboru miejsca, w którym mogą wykonywać swoją pracę.

To, w jaki sposób firmy przystosują się i poradzą sobie z tym wachlarzem możliwości, zależy od kultury, która wywodzi się od prezesów i innych liderów organizacji.

Twój zespół może być fizycznie oddalony od siebie, ale wspólna kultura korporacyjna i wartości będą trzymać ich razem w duchu. A to może być tak samo potężne, jak zebranie wszystkich w jednym biurze.


Zdjęcie: AMQ, Rouillard & Stylex

Podstawy rozwoju kultury korporacyjnej

"Kultura" jest niematerialnym elementem środowiska pracy. Jednak to, co widzimy i czego doświadczamy, ma wpływ na to, co określamy mianem kultury. Spójność naszych nawyków i zachowań ma ogromny wpływ.

Czy Twoja firma jest opisywana jako "najnowocześniejsza", ale używa sprzętu drugiej kategorii i kolorów wnętrza, które wydają się nudne i przestarzałe?

Czy mówisz o wspaniałej obsłudze klienta, ale każesz pracownikom nie wychylać się, nie zadawać pytań i wykonywać swoją pracę?

Oczekujesz, że klienci pozostaną lojalni wobec marki, ale często szukasz nowych dostawców, aby uzyskać niższe ceny, nawet jeśli obecni zapewniają Ci dobrą obsługę?

To, co jest obiecane klientom, powinno być również odzwierciedlone w stosunku do pracowników. W ten sposób zdobywa się zaufanie i szacunek. Jest to jeden z fundamentów tworzenia kultury korporacyjnej, która jest zgodna z wizją i misją Twojej firmy.

Nawet to, co wydaje się prozaiczne, jak wyposażenie miejsca pracy i oświetlenie, jest atutem w tworzeniu pozytywnego miejsca pracy.

Artykuł w magazynie Forbes, Looking to Create Great Company Culture? Studies Show to Start with Your Office Space, mówi o ogromnych korzyściach płynących z tworzenia przyjaznego środowiska pracy. Firmy podnoszą morale zespołu, zwiększają retencję pracowników i poprawiają ogólną produktywność.

  • Zainwestuj w ergonomię i powiązane akcesoria, aby miejsce pracy spełniało fizyczne, emocjonalne i zadaniowe potrzeby Twoich pracowników.
  • Używaj wysokiej jakości krzeseł i modułowych stanowisk pracy o przyjemnej kolorystyce.
  • Jeśli to możliwe, zmaksymalizuj naturalne światło. Powiększ okna i zainstaluj lampy solarne lub świetliki. Naturalne światło jest jednym z najbardziej pożądanych elementów w atrakcyjnym miejscu pracy.


Zdjęcie: Stylex Seating

Poznaj swoją markę przy planowaniu układu biura

Organizacja non-profit, która specjalizuje się w pracy z dziećmi i rodzinami w hrabstwie Los Angeles, chciała, aby jej biura wyglądały profesjonalnie. Zdefiniowanie tego terminu ma kluczowe znaczenie dla kultury organizacji.

Organizacja umieściła zdjęcia dyrektorów zarządu na ścianach w holu i upewniła się, że farba jest czysta i gładka. Było schludnie i świeżo, ale nie wyglądało to jak miejsce skoncentrowane na dzieciach. W lobby mógł znajdować się każdy profesjonalny biznes.

Dlaczego nie mógł to być niechlujnie wyglądający obszar na ścianie, gdzie dzieci robiły odciski swoich dłoni i bazgrały swoje imiona? Ten drobny akcent dałby organizacji natychmiastową rozpoznawalność marki.

Jaka jest Twoja marka?

Jakie akcenty możesz wprowadzić do wnętrza, które natychmiast wyróżnią ją na tle innych?


Zdjęcie: Skala 1:1 Lean2 Dividers

Poznaj atmosferę

Połączenie tempa pracy i przywództwa nadaje się do pewnego rodzaju kultury.

Czy jesteś zrelaksowaną i luźną konfederacją profesjonalistów, takich jak architekci, którzy znajdują własnych klientów i budują indywidualne konta pod wspólną nazwą firmy? Wtedy potrzebne są biura wykonawcze.

Pracownicy, którzy są bardziej jak niezależni wykonawcy mają dużą autonomię i prawdopodobnie będą dobrze pracować w swoim własnym biurze w domu lub w miejscu współpracy.

Centralne biuro jest kluczem do utrzymania tożsamości marki i zbliżenia zespołu do siebie podczas współpracy nad projektami.

Jeśli biuro pracuje z ogromną prędkością, jak w środowisku produkcji rozrywkowej lub reklamowej, warto rozważyć najnowsze rozwiązania w zakresie otwartych płaszczyzn.

Jeśli ludzie muszą się często spotykać i osiągać wyniki na wysokim poziomie w jak najkrótszym czasie, to zespół będzie funkcjonował blisko siebie.

Dąż do właściwego typu kultury

Wyobraź sobie infografikę przedstawiającą związek między pracą a kulturą: im bardziej praca wymaga współpracy zespołu, który osiąga wyniki, tym bardziej potrzebna jest centralna przestrzeń biurowa.

Rodzaj pracy to tylko jeden z elementów kultury organizacyjnej.

Znaczącym czynnikiem jest spojrzenie lidera i jego pewność siebie.

Założyciel firmy rodzinnej, który przyjmuje podejście "zawsze robiliśmy to w ten sposób", stanie przed dylematem, kiedy siły zewnętrzne wprowadzą zmiany.

CEO, który jest pewny siebie, zbiera opinie pracowników i wie, kiedy wspierać współpracę lub niezależność, ma znaczący wpływ na miejsce pracy.

Wybierz kulturę, która jest odpowiednia dla Twoich potrzeb:

  • Niezależność z okazjonalnym sprawdzaniem - dobra dla profesjonalistów, którzy pracują z dużym stopniem autonomii.
  • Zaczynać osobno, a kończyć razem - jest to typ pracy, w której jeden z utalentowanych pracowników rozpoczyna projekt, np. pisarz tworzący tekst reklamowy, a następnie zespół dopracowuje wstępne wyniki.
  • Ścisła współpraca - może to być mała firma inżynierska opracowująca roboty lub inne produkty, w przypadku których wymagany jest ciągły wkład od początku do końca.


Zdjęcie: Trendway Clearwall

Projektowanie krajobrazu biurowego

Dla niektórych pracowników pójście do pracy może oznaczać wyprowadzenie psa na spacer wokół bloku, zanim zasiądą w domowym biurze. Dla innych może to oznaczać wstawanie przed świtem, aby dojechać z Inland Empire do Orange County.

Każde z tych ustawień jest odpowiednie w dzisiejszym zróżnicowanym ekosystemie biurowym.

Ważne jest, aby zapewnić odpowiednie standardy.

Domowe biura powinny być utrzymywane w czystości, a biurka, krzesła i oświetlenie powinny być ergonomiczne.

Wybierz miejsca do pracy grupowej, które spełniają Twoje wymagania biurowe.

Zaaranżuj wnętrze biura z odpowiednim wyposażeniem i zagospodarowaniem przestrzeni, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo.

Ponieważ pracownicy mogą się zmieniać, zaplanuj strefy ciszy lub wspólne stanowiska pracy, które będą utrzymywane w należytej czystości.

Planowanie układu biura - wkład i porady

Zespół 2010 Meble Biurowe specjalizuje się w planowaniu i aranżacji biur, które tworzą efektywność i pomagają w tworzeniu bardziej produktywnych zespołów. Skontaktuj się z nimi swoje pytania układu i potrzeb.

Mają prawie 50 lat łącznego doświadczenia w pracy z wybitnych korporacji, uniwersytetów wiodących i małych firm w całej południowej Kalifornii.

Czytaj także: Zaplanuj swój Office Branding for the Employee Experience
Zdjęcie główne: Rouillard Kopa Seating
Resources & Special Thanks to Respective Product Manufacturers:AMQ, Rouillard, Scale 1:1, Stylex & Trendway



Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Biurko mdd Ogi A Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Fotel Profim Sorriso 10V fotel Kup teraz

Blog

Blog