Jaki jest związek między oświetleniem a jakością pracy?

image

Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

Liczbę pracowników biurowych w naszym kraju szacuje się na około 20 milionów. Tak wielka liczba pracowników wymaga od swoich pracodawców zapewnienia im ergonomicznego stanowiska pracy.

Ergonomicznego, czyli także właściwie oświetlonego miejsca pracy. Szczególnej uwagi przy wyborze rodzaju oświetlenia wymaga stanowisko osób, które pracują przy komputerze. Wybierając rodzaj opraw oświetleniowych i rodzaj źródeł światła, trzeba zwrócić uwagę nie tylko na to, jak jasne światło emitują, ale także, czy nie będzie ono oślepiało pracowników. Właściwe oświetlenie jest bardzo ważne z powodów, o których nawet nie na co dzień nie myślimy. Któż z nas zastanawia się nad tym, że nasza wydajność i koncentracja spada właśnie poprzez wadliwe oświetlenie pomieszczenia, w którym przyszło nam spędzać codziennie wiele godzin?

moc oświetlenia biurowego Jaki rodzaje oświetlenia do biura? W każdym, dobrze oświetlonym pomieszczeniu przeznaczonym dla pracowników biurowych powinny znaleźć się dwa podstawowe źródła światła: oświetlenie ogólne i punktowe. Oświetlenie ogólne w pomieszczeniach biurowych pełni ważną rolę oświetlenia podstawowego. Jako oprawy w tym rodzaju oświetlenia najczęściej wykorzystuje się oprawy montowane bezpośrednio do sufitu. Do tych opraw należy dobrać takie źródło światła, aby pomieszczenie było oświetlone lampami o łącznej mocy 500 luksów.

Oświetlanie punktowe, czyli najczęściej lampki biurkowe mogą emitować już słabsze światło. Wystarczy, jeśli ich moc będzie wynosiła 200, a najlepiej 300 luksów. Podsumowując: dobrze oświetlone pomieszczenie biurowe to takie, w którym wszystkie źródła światła, a więc ogólne i punktowe, emitują oświetlenie o mocy 700 luksów. Takie wymogi nie są nieuzasadnione. Opierają się one na obowiązującej w naszym kraju normie 12464. Z kolei Urząd Ochrony Pracy zwrócił uwagę, że pracodawcy, o ile jest to oczywiście możliwe ze względów technicznych, powinni w pomieszczeniach dla pracowników biurowych zwiększyć liczbę znajdujących się w nich okien, aby do pomieszczeń docierało więcej naturalnego światła.


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Biurko mdd Ogi A Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Fotel Profim Sorriso 10V fotel Kup teraz